Największa gra narracyjna w Europie podczas sopockiego Pikniku Rodzinnego!

280 unikalnych stanowisk warsztatowych czekało na 5 tysięcy uczestników Pikniku Rodzinnego. Motywem przewodnim tegorocznej imprezy była Nowa Energia, która zainspirowała zespół Horeca Group do przemiany ponad 5 hektarowego terenu w magiczny światNa bazie strategicznego hasła nowego klienta – jednego z największych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce, agencja stworzyła Grę Narracyjną, która łączyła w sobie filozofię marki klienta z nową ideą i formułą corocznych pikników pracowniczych.  

Światu znowu zagraża ciemność, dlatego potrzebujemy Waszej pomocy! Wzorem najodważniejszych Odkrywców wyruszcie na Niezwykłą Ekspedycję w poszukiwaniu Nowej Energii. Znajdźcie przynajmniej pięć z ośmiu Kryształów Mocy, dzięki którym uwolnicie Nową Energię i uratujecie Świat! 

… tymi słowami rozpoczynała się gra narracyjna stworzona dla gości pikniku. Każda rodzina w pakiecie startowym otrzymała niezwykłą mapę, która stanowiła ich przewodnik po 8 magicznych krainach. Mapę zaprojektował znany polski ilustrator Mariusz Listwan. Zadaniem każdej rodziny było zdobycie przynajmniej 5 Kryształów Mocy, które uczestnicy otrzymywali za wzięcie udziału w jednej z 52 niezwykłych atrakcji, a było w czym wybierać!  

piknik rodzinny
prawa autorskie Horeca Group

Każda z atrakcji znajdywała się w krainie o wybranym motywie. Tworzenie kosmicznych łazików, komunikacja z ufoludkami czy warsztaty chemiczne, można było odnaleźć w Międzyplanetarnym Ośrodku Badawczym. Budynek siedziby klienta został przeobrażony w Fortecę Wirtualnych Wrażeń, pełną symulatorów VR. Na plaży w Piaskach Herosów, królowali ratownicy z Sopockiego WOPR wraz z wyzwaniami sprawnościowymi. Na boisku Sopockich Błoni znalazły się Równina Rodzinnych Zmagań pełna sportowej rywalizacji, Akademia Młodych Zuchów, oraz Polana Kolorowych Wędrowców, w której dzieci miały okazję poznać egzotyczne kultury i przytulić prawdziwe alpaki! Poza tym goście mogli wziąć udział w warsztatach plastycznych w Galerii Krętych Szlaków oraz odwiedzić budynki biur przeistoczone w  leśną dyskotekę czy przestrzeń warsztatów kulinarnych.  

Zależało nam na odejściu od tradycyjnej formy biesiadnego pikniku na rzecz aktywizacji uczestników i budowania poczucia wspólnoty. Był to niełatwy cel, biorąc pod uwagę ilość gości, ich przyzwyczajenia oraz rozległość terenu. Naszym najważniejszym wyzwaniem było dostarczenie unikalnych wspomnień najmłodszym uczestnikom wydarzenia, a było ich ponad 2,5 tysiąca! Dzięki wielkiemu zaufaniu klienta otrzymaliśmy szansę na realizację pikniku z naszych dziecięcych marzeń! 

mówi Grzegorz Twaróg, lider projektu z ramienia Horeca Group
gra narracyjna
prawa autorskie Horeca Group

Narracja gry stanowiła równie ważny element co atrakcje. Do każdej z krain została napisana bajka, która wprowadzała uczestników w magiczny świat gry. Za zdobycie wymaganej ilości Kryształów uczestnicy odblokowywali Nową Energię i otrzymywali ręcznie emaliowaną przypinkę symbolizującą szczęśliwe ukończenie ekspedycji.   

6-godzinne wydarzenie było obsługiwane przez ponad 200 osób, a postawienie całej infrastruktury zajęło ponad 60 godzin. 

Horeca Group odpowiadała w całości za kreację i produkcję Pikniku, a zlecenie zdobyła, dzięki wygranemu konkursowi ofert.