Top 5 Festiwalowych Trendów

Festiwale muzyczne z roku na rok przyciągają coraz więcej fanów. Lollapalozza edycja Chicago to ok 400k, Opener Festiwal w tym roku w Polsce to 120k. W Stanach Zjednoczonych, który jest co prawda ogromnym rynkiem, zgodnie z badaniami Nielsena, 32 miliony ludzi jedzie na co najmniej jeden festiwal rocznie. Połowa z nich to generacja milenijna.

Efekt jest taki, że na festiwalach muzycznych pojawia się coraz więcej marek, które współsponsorują festiwal lub go poprzez różnego rodzaju aktywności, urozmaicają. Wszystko po to by przykuć uwagę do marki i dostarczyć niezapomnianych doświadczeń.

Przyjrzyjmy się więc trendom, które pojawiają się na światowych festiwalach muzycznych:

  • RFID nie tylko pieniądz elektroniczny

W tym roku Opener wprowadził opaskę płatniczą Mastercard, która miała swoich zwolenników i przeciwników, jednak na samym festiwalu spełniła swoją funkcję.

RFID dodatkowo jest narzędziem dzięki któremu możemy gromadzić festiwalowe doświadczenia i dzielić je w mediach społecznościowych.

  • Live streaming

poprzez kanały Facebook Live, YouTube czy Periscope, dodatkowo z możliwością oglądania 360 stopni. Coachella wprowadziła VR viewer który umożliwiał festiwalowiczowi wirtualny spacer po najbardziej tajemniczym i pożądanym backstagu.

  • preferencje użytkowników social media

Nie od dzisiaj wiemy, że wiele firm wykorzystuje nasze wzorce zachowań i poruszania się w internecie. Tym razem, by jeszcze bardziej przysłużyć się nam festiwalowiczom. Spotify app sugeruje i podpowiada, a Facebook pomaga twórcom festiwali dotrzeć do nowych fanów.

  • festiwalowe mobile aplikacje

to już integralna część festiwalu, poza bieżącym lineupem, ułatwia życie na kampingu, pomaga nawiązać relacje z innymi festiwalowiczami, czy udostępnia treści w social mediach.

  • kultura

Nieoczekiwana zmiana miejsc, kultura przed muzyką. Festiwale zaczynają być platformami filantropii, mody czy zdrowego życia.

Do zobaczenia w nowym sezonie!

 

inspiracja: Elizabeth Pigg